vineri, 22 octombrie 2010

MATURATORUL

Acum cateva zile, pe undeva in centrul capitalei, un om care matura strada, vazandu-ma de departe, s-a asezat cu barbia in matura ca ciobanul pe islaz, langa oi, m-a privit lung cum vin catre el si mi-a dat binete.
I-am raspuns si am dat sa caut prin buzunare dupa bani, dar el, suficent de istet, m-a oprit.
-- Nu va cer bani, vreau sa va intreb ceva, a zis. Se poate?
-- Te rog!
-- Va vad om serios. Am nevoie de o pila si nu gasesc pe nimeni cu ceva putere care sa ma ajute.
-- Ce s-a inamplat?
-- Inca nu s-a intamplat nimic, dar o sa se intample! Eu lucrez aici de 10 ani. Sunt serios, nu beau in timpul serviciului, matur cu tragere de inima, sunt apreciat si de aceea am primit acest sector. Dar de cateva luni a venit un sef nou, pe chestii politice, cum se spune si la tv ca se poarta acum, iar seful asta cel nou vrea sa aduca aici o ruda de-a lui si pe mine sa ma mute la periferie. Pai acolo e mizerie mare, domnule draga! Si nimanui nu-i pasa, nici celor care locuiesc in acel cartier si nici chiar conducerii. Ce e nevoie acolo de cineva cu tragere de inima? Iar neamul asta al sefului meu credeti ca o sa presteze aici o munca de calitate? De-asta v-am oprit si va rog sa ma scuzati. Cunoasteti pe cineva in domeniu sa ma ajutati sa nu fiu transferat?
As fi preferat sa-mi ceara bani...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu