sâmbătă, 25 septembrie 2010

Buna Diana

Ma intreb si va intreb si pe voi, ce este bine sa fii: Om? Pisic?
De ce? Vecina mea, pensionara Diana, a construit in spatele blocului o casa pentru pisici. Eu cred ca acel cotet este o oroare si un cuib de microbi, dar ea e mandra; unii o simpatizeaza pentru asta, altii o incurajeaza si sunt destul care o lauda pentru sufletul ei nobil, sensibil, zic ei. Are sapte pisici, cred, iar de curand, una a fatat. Pardon, a nascut alte multe (va cer iertare ca nu le-am numarat!) pisici.
Din pensia ei de casiera la ITB le cumpara apa si mancare. Apa la bidoanele pe care le vand cel de la Mega Image, sa nu care cumva sa credeti ca pisicile Dianei ar putea sa bea apa de la chiuveta sau, Domane fereste, apa de ploaie din baltile care se formeaza intotdeauna dupa ce ploua, ca doar strazile si aleile noastre au fost durate de noi, constructorii din Balcani!
Eu va marturisesc ca nu eram impresionat de inima mare a Dianei, dar de astazi, nu mai stiu ce sa cred!?
Imi faceam gimnastica de dimineata cu geamul deschis, cand am auzit tipete si injuraturi birjeresti jos, in spatele blocului.
Am fugit pe balcon sa vad ce s-a intamplat, cu gandul ca trecea pe acolo un politician care ne fericeste cu prezenta lui la carma tarii si deodata am fost patruns de dragostea nemasurata pentru pisici a Dianei!
O femeie fara casa dormise cu pisicile, iar lucrul acesta a revoltat-o peste masura pe buna noastra Diana. Cum sa doarma un om cu pisicile ei? Nu, nu va ganditi ca a invitat-o pe femeie la ea in apartament sa faca dush si eventual sa doarma acolo cateva zile. Nici vorba! Revoltata, Diana a strigat si a injurat cum n-am auzit-o niciodata, iar cand biata femeie a iesit, a imbrancit-o, apoi a lovit-o repetat cu picioarele, tipand: -- Sa nu te mai prind pe aici, ca te omor, auzi?
Femeia-cersetoare a disparut dupa coltul blocului, eu m-am intors la gimnastica mea, dar n-am mai fost in stare sa o continui. In minte imi rasuna versul acela din filmul de desene animate de pe vremuri: Everybody wants to be a cat!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu